ترجمه لیریک What I’ve Done-Linkin park

این اولین سینگل از آلبوم جدید لینکین پارک با نام Minutes To Midnight هست که در 2 آوریل 2007 در آمریکا منتشر شد و رتبه اول Modern Rock chart و Mainstream Rock Tracks را کسب کرد.

«What I’ve Done» برترین ترانه لینکین پارک در چارت های دنیا به شمار می ره که 5 بار در صدر چارت ها قرار گرفته.

توضیح کوتاه What I’ve Done:

از آلبوم: Minutes to Midnight

تاریخ انتشار: 2و3 آوریل 2007

ضبط شده در: لس آنجلس و کالیفرنیا

سبک: Alternative Rock

مدت (در آلبوم): 3:25

با برچسب: Warner Bros. Records

تهیه کننده: ریک رابین (Rick Rubin) و مایک شینودا (Mike Shinoda)

نویسنده: مایک شینودا، چستر بنینگتون، لینکین پارک

https://i2.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/WhatI%27veDoneCover.jpg

در مورد ویدیوی What I’ve  Done : (ویدیوی این ترانه رو اینجا ببینید.)

ویدیوی What I’ve done تاثیرات و اعمال انسان را بر کره زمین و محیط نشان می دهد.

یه مرد چاق که فست فود می خورد زنی که دور کمرش را می گیرد. مردی که دچار سوء تغذیه شده که قفسه سینه ش مشخصه. انفجار هسته ای ، فروپاشی سازمان تجارت جهانی، آلودگی، گرمای جهانی ، تبعیض نژادی، نازیسم، قحطی، تروریسم، جنگ، قطع درختان، فقر، اعتیاد، سقط جنین، چاقی، ویرانی، افزایش قیمت بنزین و جرایمی که انسان مرتکب آنها می شود.

این ویدیو به کارگردانی جو هان (Joe Hahn) در صحرای کالیفرنیا گرفته شده است.

چیزها(و افراد معروفی) که در این ویدیو هستن:

آدولف هیتلر، عقاب گر (بومی شمال آمریکا)، یک زن بی اشتها، انرژی هسته ای، پارتنون، بودا، فیدل کاسترو، مهاتما گاندی، صدام حسین، رابرت ف. کندی، آبراهام لینکلن، مسجد سلطان احمد، بنیتو موسولینی، مارتین لوتر، جوزف استالین، مادر ترزا، ماو زدانگ، جنگ ویتنام و …

What Ive Done - Linkin Park.ogg

Chester Bennington در توضیح این ترانه به شبکه MTV در مارس 2007 گفت:»Joe پیش من و مایک اومد و در مورد ایده کلی Minutes to Midnight حرف زد و اینکه چطوری باند تغییر پیدا کرده. پس، به روشی، این ماییم که از فرم قبلی خداحافظی کرده ایم… با توجه به اولین قسمت لیریک ترانه : ‹In this farewell, there’s no blood, there’s no alibi› و فورا، متوجه می شید که گروه تغییر پیدا کرده: درام و گیتار خام تر (هوی کمتر) و صدا سه گانه نیست. این فقط خودمانیم در اونجا… و این همونیه که Rick Rubin می خواست. »

در مسابقه ای که بین ویدیوهای «Sweet Sacrifice» از Evanescence و «Lip Gloss» از Lil› Mama و «What I’ve Done» از لینکین پارک در شبکه MTV برگزار شد، ویدیوی گروه لینکین پارک برنده شد.

در ویدیوی این ترانه برای اولین بار لوگوی گروه لینکین پارک نیز دیده میشه (روی درام بیس Rob)

The two different faces of the drum set used in the music video. The picture on the right is from the beginning of the video (with incorrect logo).



موقعیت در چارت ها(2007):

Argentina Top 100: رتبه 6

Austrian Singles Chart: رتبه 8

Australian ARIA Singles Chart: رتبه 13

Billboard Hot 100: رتبه 7

Billboard Pop 100: رتبه 8

Billboard Hot Digital Songs: رتبه 4

Billboard Modern Rock Tracks: رتبه 1

Billboard Mainstream Rock Tracks: رتبه 1

New Zealand RIANZ Singles Chart: رتبه 9

UK Singles Chart: رتبه 6

United World Chart: رتبه 4

Singapore Top 20 Chart: رتبه 1

In this farewell

در این وداع و خداحافظی

There is no blood

نه خونی وجود دارد

There is no alibi

و نه عذر و بهانه ای

Cause I’ve drawn regret

چون من پشیمانی و افسوس کشیده ام

From the truth

از حقیقت

Of a thousands lies

از هزاران دروغ

So let mercy come and wash away…

پس بذار رحم بیاید و بشوید

what I’ve done

آنچه انجام داده ام

I’ll face myself

با خودم روبرو می شم

To cross out what I’ve become

تا پاک کنم آنچه شده ام

Erase myself

تا خودم را محو کنم

And let go of what I’ve done…

و رها شوم از آنچه کرده ام…

Put to rest

دیگه فکر نکن

What you thought of me

اونچه در مورد من فکر می کردی

While, I clean this slate

در حالیکه من این لوح سنگ را پاک می کنم

With the hands

با دستانی

Of uncertainty

نامطمئن

So let mercy come

پس بذار رحم بیاید

And wash away…

و بشوید و ببرد …

What I’ve Done

آنچه کرده ام

I’ll face myself

با خودم روبرو می شم

To cross out what I’ve become

تا پاک کنم آنچه شده ام

Erase myself

تا خودم را محو کنم

And let go of what I’ve done…

و رها شوم از آنچه انجام داده ام

…For what I’ve done

به خاطر آنچه انجام داده ام

I start again

از نو شروع می کنم

And whatever pain may come

و هر چه درد و بلا بادا، باد (مهم نیست)

Today this ends

امروز پایان می یابد

I’m forgiving what I’ve done…

و من فراموش می کنم آنچه کرده ام…

I’ll face myself

با خودم روبرو می شوم

To cross out what I’ve become

تا پاک کنم آنچه شده ام

Erase myself

تا خودم را محو کنم

And let go of what I’ve done…

و رها شوم از آنچه انجام داده ام…

(Na,Na,Na) [Mike Shinoda!]

What I’ve Done

آنچه کرده ام

What I’ve Done

آنچه کرده ام

Forgiving what I’ve done…

فراموش می کنم آنچه که انجام داده ام…

~ توسط toby در نوامبر 9, 2007.

پاسخی بگذارید

 
